Khamis, 12 Februari 2015

Percintaan, Kesukaan, dan Kenangan

Sawaddī khrap!



Bertemu kembali selepas bersawang di sini. Banyak sebenarnya yang ingin disumbatkan di sini sebagai tatapan tetapi kita turut dikekang oleh masa, ruang dan kesempatan. Tak mahu cakap banyak. Jom tinjau filem terbaru kita walaupun tidak begitu baru sangat.

Intro Filem

Filem ini sebenarnya berbentuk antologi. Terdapat tiga cerita semuanya, dan kebanyakan orang yang menontonnya suka dua kisah yang awal. Setiap satu kisahnya memberi tumpuan kepada sekumpulan watak yang hubungan mereka itu nanti terdedah di kisah yang ketiga dan terakhir. Menurut pengarah dan sutradara filem, Chukiat, "Filem ini tidak seperti filem-filem saya yang sebelumnya. Ia tidak mempersoal sebarang isu sosial. Sebaliknya, lebih kepada menyentuh sedikit sebanyak kisah kenangan peribadi saya". Filem ini dirakam di sekitar Chiangmai di utara.

Rentetan Kisah

Tuan-tuan dan puan-puan boleh klik di bawah ini. Kalau tak buat jalinan begini nanti terlampau panjang pula sebab aku rajin buat ringkasan, haha...

Kisah Ketiga

Maklumat Filem

Sila klik di sini untuk mengakses maklumat.

Nota

Sila klik di sini untuk mengakses review filem ini. Ikhlas oleh aku sendiri sebab aku jarang jumpa review filem Thailand dalam bahasa Melayu. Mungkin sebab masalah kekangan bahasa yang berbeza.

Haiiihhh, terasa penuh memori kenangan pula. Benci betullah bila menonton filem jenis ini, huhu... Hangpa bolehlah pilih untuk menonton secara atas talian atau membeli cakera DVD di laman Amazon. Eksklusif, hanya di laman Bahasa Thai di Utara....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan